Bøter eller lignede som skyldes at hengeren ikke er i forskriftsmessig stand dekkes av ansvarlig sjåfør. AnsvarsfraskrivelseLeievilkår for leie av tilhenger hos Hengerutleie Oslo

 

Førerkort

  • Leietaker er eneansvarlig for at den som benytter tilhengeren innehar gyldig førerkort iht. gjeldende regler.

  • Leietaker er fullt ansvarlig for at tilhengeren benyttes i tråd med lover og forskrifter, inkludert førerkortkrav, trekkvogn, fartsgrenser, last og parkering.

  • Utleier fraskriver seg ethvert ansvar for feil bruk, skader på personer, kjøretøy eller gods i leieperioden.

Bruk av tilhengeren 

  • Leietaker er ansvarlig for samtlige bøter, gebyrer eller andre kostnader som oppstår i leieperioden.

  • Tilhengeren og utstyr kan ikke overlates til andre. Leietaker står ansvarlig fra overtakelse til tilbakelevering og dokumentert godkjent sluttinspeksjon.

  • Utleier er ikke ansvarlig for driftsstans, forsinkelser, økonomiske tap eller følgeskader som måtte oppstå ved bruk eller feil på tilhengeren.

Besiktigelsen 

  • Leietaker plikter å kontrollere at tilhengeren er i forskriftsmessig stand ved henting. Eventuelle feil må dokumenteres med bilder og meldes utleier før bruk.

  • Bruk av tilhenger uten at feil er meldt anses som aksept av tilhengerens stand.

  • Om det viser seg at det er feil eller mangler på tilhenger ved utlevering, kan leietaker trekke seg fra leieperioden kostnadsfritt.
  • Leietaker er ansvarlig for konsekvenser av kjøring med feil/mangler som ikke er dokumentert ved henting.

Stell av tilhengeren

Leietaker plikter å ta vare på tilhengeren og utstyret under hele leieperioden. Tilhengeren skal tilbakeleveres fri for søppel, jord og lignende. Dersom hengeren er tilgriset, skal den spyles ren. Manglende renhold belastes med et gebyr på kr 500.

Skader, tyveri og erstatning

Leietaker er ansvarlig for alle skader på tilhengeren i leieperioden, uansett årsak.

  • Egenandel ved skade: kr 6 000

  • Skademelding skal fylles ut av leietaker (evt. sammen med tredjepart). Manglende eller mangelfull skademelding kan medføre fullt erstatningsansvar.

  • Mindre skader belastes etter gjeldende prisliste for reservedeler, samt et håndteringsgebyr på kr 500.

  • Skader på nesehjul og hjul som oppstår i leieperioden dekkes i sin helhet av leietaker.

Ved tyveri skal leietaker umiddelbart melde forholdet til politiet og utleier. Kopi av politianmeldelsen sendes til hei@hengerutleieoslo.no.

For større skader eller tap vil faktura utstedes for reparasjonskostnader, håndteringsgebyr og eventuelt driftsavbrudd. Ved uaktsomhet, som f.eks. overlast, overskridelse av fartsgrense eller manglende sikring ved parkering, er leietaker ubegrenset ansvarlig.

 

Bestilling, depositum og betaling

  • Bestilling skjer via www.hengerutleieoslo.no.

  • Depositum kr 1 500 reserveres ved bestilling. Reservasjonen fjernes først når tilhengeren er returnert, inspisert og funnet i orden.

  • Eventuelle trekk fra depositum kan gjøres for: skader, manglende vask, forsinket levering, manglende bildedokumentasjon, manglende utstyr eller annet mislighold.

  • Refusjonstid kan være inntil 14 dager.

  • All betaling skjer på forhånd via vår betalingsleverandør Dintero. Her her kan du betale med kort, VIPPS eller Klarna. 

Avbestilling 

  • Avbestilling senere enn 72 timer før utleie belastes med gebyr kr 150.

  • Ved uteblitt oppmøte eller sen avbestilling belastes fullt leiebeløp.

Tilbakelevering 

  • Leietaker skal levere hengeren tilbake til avtalt tid og parkere på samme plass som hengeren ble hentet.

  • Leietaker skal ta bilder av alle sider (foran, bak, begge langsider) samt innvendig og av utstyrsboks. Manglende eller ubrukelige bilder medfører gebyr kr 500 og fullt ansvar for eventuelle skader som oppdages ved inspeksjon.

  • Bildedokumentasjon er leietakers bevis på skadefritt utleie. 
  • Forsinkelse belastes kr 300 per påbegynt time. Dersom neste leietaker rammes av forsinkelsen, faktureres fullt beløp for tapt leie.

Spesielle forhold

  • Utleier tar ikke ansvar for værrelaterte problemer. Dette kan være frosne låser ii vinterhalvåret eller andre værrelaterte problemer. Leietaker må selv medbringe låsolje eller varmtvann ved behov. Vi smører låsene jevnlig for å unngå problemer. 

  • Leietaker plikter å sjekke at hjulene ruller fritt etter utlevering. Kjøring med låst hjul gir fullt erstatningsansvar for skader på dekk/felg.

Ansvarsfraskrivelse

  • Utleier fraskriver seg alt ansvar for direkte eller indirekte tap, følgeskader, forsinkelser eller andre krav som kan oppstå ved leieforholdet.

  • All bruk skjer på leietakers eget ansvar.

Salgsvilkår

 

Partene

Selger er Pixel Studio AS, Cappelens vei 20 c, hei@hengerutleieoslo.no, tlf: 47262779, Org.nr 914 811 929, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Altså når bestillingen finner sted.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som bestillingen finner sted.

Leveringen

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt hengeren. Dvs når bestilt leieperiode starter.

Angrerett

Ved utleie finnes det ingen angrerett i ettertid av leieperioden.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved utleieobjektet som gjør utleie umulig må kjøper snarest varsles skriftlig på e-post. Utleieobjektet skal ikke tas i bruk dersom manglen er vesentlig å forhindrer leieforholdet. Ved feil eller mangel på varen vil fullt leiebeløp og depositum tilbakebetales leietaker, kostnader utover dette vil ikke dekkes av utleier. 

Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig til hei@hengerutleieoslo.no

Force majeure

Hendelser som er utenfor utleiers kontroll kan ikke klandres utleier. Eksempler på dette er naturkatastrofer, feil ved systmer, feil hos tredjepart mm.

Konfliktløsning

Alle klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

0
    Din bestilling
    Ingen bestillingerLei en tilhenger